Aku Dengan Kau. 3


Kemarin , aku keluar lepak dengan Amer dan Amoi chii. Entah kenape bosan sangat hari hari petang aku, kini. Mungkin sebab ahli keluarga aku asyik busy. Sampai aku mati akal untuk buat aktiviti. Tv, Ps3, Facebook, semua dah meloyakan. Di McD kemarin buat aku rasa chill. Dengan Oreo's McFlurry di tangan dan bergelak ketawa bersama teman-teman menghilangkan rasa bosan aku. Alah, kawan je lah yang paling aku rapat. Harapkan family, semua sibuk dengan hal masing-masing.

Si Amer pula sibuk bertanya. "Eh, bila kau nak couple lagi?" pfft. Memang dah takde ayat lain si Amer ni. Sekali aku lempang mulut tu baru tau..Ikutkan hati ingin saja aku nak cari yang baru. Tapi kerna SPM, aku batalkan sahaja niat setan kecil dalam hati. Berkorban demi masa depan lah kata kan.

*diam*

Kemarin juga aku meet lagi Danial. Aku tak tahu kebetulan atau disengajakan. Masih lagi bersama cewek barunya. Amoi chii jeling 45 darjah dekat aku. Amer pulak buat-buat senyum kambing depan aku. Dah aku? Aku tak perlu buat apa-apa. Just jadi diri aku. Ape, ingat aku nak gelabah ke tengok dia berkepit dengan awek baru? Ini Tia lah, bukan jenis suka ambil tahu pasal tepi kain atau seluar orang. Lantak lahh, bentak hati kecil aku. Tak aku duga, Danial menyapa aku dengan slumber.

Danial: Hye Tia, join sekali dengan korang boleh?

*diam*

Aku pandang Amer, aku pandang Amoii chii. Masing masing bagi signal nak blah dari situ. Keadaan kusut bila Danial datang. Memang rosak kan petang aku! pfft. Sambil buat buka blur, aku senyum dekat Danial.

Aku: Hah, duduk arh ape tercegat lagi tu?!
-Amer dengan Amoii chii jeling lagi sama aku. "Argh, lantak la" bisik aku sendiri.

Danial: Ne aku kenal kan awek baru aku, pengganti kau. Ini Fill, sama form dengan kita.

Aku: Ouh, Fill. "Fill in the blank" erk?
-ketawa Amer meledak, Amoi chii sudah tertekan tekan perut dia menahan ketawa.

Danial terdiam. Aku pandang muka Fill, merah! Kesian nya dia jadi bahan ketawa aku hari ini. Har har har. Tak sampai 5 minit, Danial dah angkat punggung. Mungkin dah nak meletup sebab panas sangat. Sambil tarik tangan Fill, terus dia blah dari meja kami. Nah kau! Padan muka. Ada hati nak kena kan aku. Tak pasal-pasal jadi bahan ujikaji fooling around dengan aku. Ah, petang yang menyeronokkan!

*senyum*

Tiada ulasan: