Hari Akhir,


Andai gua ada satu hari lagi, hanya satu hari lagi. Gua tak mahu banyak. Kerna satu hari itu, gua akan luangkan masa untuk diri gua sendiri untuk mengingati sejarah 2010, yang kadang kalanya ada memori macam sucker. Tapi, yang sucker itu lah gua jadi pengajaran untuk diri gua supaya tak ulanginya lagi pada masa akan datang. Ah, kalau hanya untuk mengingati hari-hari 2010, rasanya 120 minit sudah cukup untuk mengingatinya. Kalau satu hari gua gunakan untuk flash back segala benda itu, rasa membazir pulak masa.

Tak lah gua perlu cakap panjang. Sebelum orang lain post Selamat Tahun Baru! biar gua ucap dulu. Selamat  Tahun Baru. Gua tak suka berebut. Walaupun masih ada beberapa jam lagi sebelum tahun baru, gua tak nak beratur panjang untuk post bende alah ini. Nanti line busy.

Semoga tahun 2011, akan beri gua kehidupan yang lebih bermakna dan 2010 memberi pengajaran yang baik untuk gua. Lu semua, insafkan lah diri sekejab. Tak perlu jadi ego, sampai taknak admit kesalahan depan mata. Sebagai manusia itu lah kita, selalu membuat kesilapan. Chill, chill.

Dan esok, bila gua celik mata, gua bukan lagi pelajar 16 tahun. Dan sebagai hari terakhir 16 tahun 2010 umumnya, azam baru sudah tertanam lama. Sembilan A tambah, tunggulah di situ. Jangan lari kemana-mana. Gua akan gapai dengan tangan gua sendiri sampai dapat. Itu sebagai payment untuk bapak, bonda dan guru yang banyak mengajar gua erti hidup. Semoga hidup gua penuh dengan limpah berkat dan rahmat dari Tuhan. Amin

1 ulasan:

eqacashperlala berkata...

selamat tahun baru 2011 :)