Sadis, Bila Perempuan Menagis.


Aku tak nafi, perempuan ni hati lembut. Sebab aku sendiri pun perempuan. Tapi bagi aku, dalam banyak-banyak sebab perempuan menagis, lelaki ialah adalah salah satu punca yang paling tipikal. Mengeluh. Aku tak salahkan lelaki, cuma kadang kala, lelaki ni macam langit dengan bumi bila dibandingkan dengan perempuan.

Pernah satu ketika, alkisahnya, seorang perempuan yang tak dapat menerima kenyataan perpisahannya bersama bekas teman lelakinya. Berderai air mata hanya kerana seorang lelaki yang tidak berhati perut. Bagi aku, perempuan ni complicated. Ada masa, aku sendiri tak dapat mentafsirkan perasaan aku sendiri.

Aku pernah terbaca, lelaki ini mudah sahaja. Bila masuk prihal perasaan, yang mereka tahu cuma perasaan gembira, sedih dan kabur. Aku sendiri pun tidak faham dengan perangan tersebut. Apa itu perasaan kabur? Pelik.

Dan bagi aku perempuan yang menagis kerana takut kepada Allah lebih mulia dibadingkan menagis kerana cinta tak berbalas. Bukan perempaun sahaja, lelaki pun sama. Aku tak tuju dekat sesiapa. Alik-alik terkena di muka sendiri juga nanti.





p/s: Perempuan ni complicated sebab penuh dengan emosi.




- 11:43PM ; kawan aku pangil aku gila sebab menagis, senyum, gelak dan tawa, marah bila baca novel mahupun menonton movie/drama. Even sometimes I cried without any exactly reason.

Tiada ulasan: