Puan.

Destinasi: Sogo KL

Cuaca: Cerah.

Aku sendiri di Sogo. Macam biasa, mulanya hendak windows shopping sahaja kemudian bapak call suruh belikan dia kemeja. Aku pergi bahagian baju lelaki. Sambil tengok-tengok baju. Ada seorang pak cik tegur aku.

"Agak-agak mana sesuai ye, puan?" Sambil menunjukkan aku beberapa pasang kemeja.
Aku cuma senyum sambil cuba menahan gelak.
"Lepas 70% dapat berapa ye baju ini puan?" Aku tersenyum lagi. Cuba untuk menjelaskan status diri ini, tapi tak mengapalah. Just follow the flow. Aku cuma mendiamkan diri tanpa menjawab apa-apa persoalan pak cik itu. Rasa serba salah pun ada.
"70% dari harga sebenar polo ini berapalah agaknya.."
Akhrinya aku membalas juga pertanyaan pak cik itu, rasa kesian pun ada. Tapi nak buat macam mana aku ini bukan jenis mudah berbicara dengan orang yang tidak aku kenali.
"Dapat lima puluh lebih kot pakcik." Aku senyum lagi.

Usai sahaja memilih baju bapak, terus aku ke kaunter untuk membuat bayaran.




p/s: Jasmine milk tea Chatime best.

Tiada ulasan: